Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Machina
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
tworzenia i odtwarzania stało się kamieniem milowym w historii cyfrowych nagrań muzycznych w sieci. Do tej pory muzyka w Internecie rozprzestrzeniała się głównie za pośrednictwem specjalnych plików zawierających dane dla syntezatorów pracujących w systemie MIDI. Nie były to nagrania sensu stricte, a zapis nutowy, który interpretował syntezator. Dysponując programem komputerowym odtwarzającym MP3, internauta może ściągnąć z sieci plik, zawierający dokładną cyfrową kopię utworu w takiej formie, w jakiej zawarta jest ona na płycie CD.

Oczywisty, i dla niektórych bardzo ważny, jest problem praw autorskich. Kolportowane w sieci amatorsko robione MP3 są często po prostu kopiami utworów, zgranych ze zwykłych CD audio
tworzenia i odtwarzania stało się kamieniem milowym w historii cyfrowych nagrań muzycznych w sieci. Do tej pory muzyka w Internecie rozprzestrzeniała się głównie za pośrednictwem specjalnych plików zawierających dane dla syntezatorów pracujących w systemie MIDI. Nie były to nagrania sensu stricte, a zapis nutowy, który interpretował syntezator. Dysponując programem komputerowym odtwarzającym MP3, &lt;orig&gt;internauta&lt;/&gt; może ściągnąć z sieci plik, zawierający dokładną cyfrową kopię utworu w takiej formie, w jakiej zawarta jest ona na płycie CD.<br><br> Oczywisty, i dla niektórych bardzo ważny, jest problem praw autorskich. Kolportowane w sieci amatorsko robione MP3 są często po prostu kopiami utworów, zgranych ze zwykłych CD audio
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego