Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
zrozumiane. Często zdarza się, że proces poznania dzieła sztuki kończy się jedynie zredukowaniem go do podstawowych, najbardziej narzucających się cech - zostaje zbudowana najbardziej prawdopodobna, przewidywalna struktura zaktualizowana dzieła sztuki. Fizycznie nośny szczegół nie musi być sam przez się znaczący. Znaczący charakter formy związany jest z jej morfologiczną niestabilnością, która umożliwia odtwarzanie form złożonych z prostszych elementów. Stabilna forma fizyczna dzieła sztuki nie sugeruje w tym znaczeniu nic, oprócz samej siebie. To odbiorcy posiadają "ponadnormalne wyzwalacze", które umożliwiają aktywność o charakterze symbolicznym, wyjawiając tajemnice ludzkiej symboliki, której źródło leży w naturze poznania ludzkiego.

ROZDZIAŁ 11 Rozróżnienie dynamizacji od procesów konkretyzacji i interpretacji
zrozumiane. Często zdarza się, że proces poznania dzieła sztuki kończy się jedynie zredukowaniem go do podstawowych, najbardziej narzucających się cech - zostaje zbudowana najbardziej prawdopodobna, przewidywalna struktura zaktualizowana dzieła sztuki. Fizycznie nośny szczegół nie musi być sam przez się znaczący. Znaczący charakter formy związany jest z jej morfologiczną niestabilnością, która umożliwia odtwarzanie form złożonych z prostszych elementów. Stabilna forma fizyczna dzieła sztuki nie sugeruje w tym znaczeniu nic, oprócz samej siebie. To odbiorcy posiadają "ponadnormalne wyzwalacze", które umożliwiają aktywność o charakterze symbolicznym, wyjawiając tajemnice ludzkiej symboliki, której źródło leży w naturze poznania ludzkiego.&lt;/&gt;<br><br> &lt;div&gt;&lt;tit&gt;ROZDZIAŁ 11 Rozróżnienie dynamizacji od procesów konkretyzacji i interpretacji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego