Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rzeczpospolita
Nr: 18.05
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
ustawy o zobowiązaniach podatkowych. Określenia te nie są zdefiniowane i dają aparatowi skarbowemu dużą możliwość wydawania uznaniowych decyzji.
Przedstawiciele resortu finansów mają na ten temat inne zdanie: - Nie ma takich umorzeń, w których nie byłoby dobrego uzasadnienia - zapewnił "Rzeczpospolitą" Andrzej Żelechowski, dyr. Departamentu Systemu Podatkowego w Ministerstwie Finansów. Jego zdaniem, ogólnikowość pojęć "interes publiczny" i "ważny interes strony" bierze się z tego, że mogą być bardzo różne powody umorzeń i trudno je z góry zdefiniować. W zasadzie minister finansów nie może zdecydować o umorzeniu zaległości podatkowych w indywidualnej sprawie. Może wydać jedynie rozporządzenie w tej sprawie, ale odnoszące się do grupy
ustawy o zobowiązaniach podatkowych. Określenia te nie są zdefiniowane i dają aparatowi skarbowemu dużą możliwość wydawania uznaniowych decyzji. <br>Przedstawiciele resortu finansów mają na ten temat inne zdanie: - Nie ma takich umorzeń, w których nie byłoby dobrego uzasadnienia - zapewnił &lt;name type="work"&gt;"Rzeczpospolitą"&lt;/name&gt; &lt;name type="person"&gt;Andrzej Żelechowski&lt;/name&gt;, dyr. &lt;name type="org"&gt;Departamentu Systemu Podatkowego w Ministerstwie Finansów&lt;/name&gt;. Jego zdaniem, ogólnikowość pojęć "interes publiczny" i "ważny interes strony" bierze się z tego, że mogą być bardzo różne powody umorzeń i trudno je z góry zdefiniować. W zasadzie minister finansów nie może zdecydować o umorzeniu zaległości podatkowych w indywidualnej sprawie. Może wydać jedynie rozporządzenie w tej sprawie, ale odnoszące się do grupy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego