Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
a zdarza się, że i nadal jest - sporo pierwiastków antyżydowskich, tak w judaizmie - a więc i w samookreślaniu się współczesnych Żydów - istnieje sporo pierwiastków antychrześcijańskich. Przedmiotem dialogu, jeśli ma być on konsekwentny i mieć sens, jest mówienie o tych sprawach, a także - chociaż to proces złożony i obliczony na długi okres czasu - takie przeorientowanie obydwu tradycji religijnych, aby wzajemne samookreślanie się nie następowało drogą pogardy, niechęci ani odcinania się od siebie.

- A co z Żydami, którzy przyjęli islam?

Z islamem jest tak jak z ateizmem. Żyd-muzułmanin jest postrzegany jako chory Żyd, ale jest to sytuacja do naprawienia.

- Czegoś tu jednak nie
a zdarza się, że i nadal jest - sporo pierwiastków antyżydowskich, tak w judaizmie - a więc i w samookreślaniu się współczesnych Żydów - istnieje sporo pierwiastków antychrześcijańskich. Przedmiotem dialogu, jeśli ma być on konsekwentny i mieć sens, jest mówienie o tych sprawach, a także - chociaż to proces złożony i obliczony na długi okres czasu - takie przeorientowanie obydwu tradycji religijnych, aby wzajemne samookreślanie się nie następowało drogą pogardy, niechęci ani odcinania się od siebie.<br><br> - A co z Żydami, którzy przyjęli islam?<br><br> Z islamem jest tak jak z ateizmem. Żyd-muzułmanin jest postrzegany jako chory Żyd, ale jest to sytuacja do naprawienia.<br><br> - Czegoś tu jednak nie
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego