Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Przekrój
Nr: 2918
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 2001
AS)

Arcymistrz piktogramu
Definicja piktogramu to "znak pisma obrazkowego" lub "graficzny znak informacyjny". Lex Drewinski podniósł go do rangi sztuki.
Muzeum Śląskim w Katowicach można oglądać wystawę plakatu Lexa Drewinskiego "No comment". Mieszkający od kilkunastu lat w Berlinie artysta jest uczniem Waldemara Świerzego. Drewinski, mało znany w ojczystym kraju, odnosi olbrzymie sukcesy na całym świecie. Na przedostatnim Międzynarodowym Biennale Plakatu w Meksyku w 1998 roku otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii kultury za plakat do sztuki Szekspira "Antoniusz i Kleopatra". W tym samym konkursie, tyle że w kategorii społecznej, jego plakat "Stop sex with children" otrzymał wyróżnienie. Ta sama praca zdobyła później
AS)&lt;/&gt;&lt;/&gt;&lt;/&gt;<br><br>&lt;div type="art" sub="culture" sex="m"&gt;&lt;tit&gt;Arcymistrz piktogramu&lt;/&gt;<br>Definicja piktogramu to "&lt;q&gt;znak pisma obrazkowego&lt;/&gt;" lub "&lt;q&gt;graficzny znak informacyjny&lt;/&gt;". &lt;name type="person"&gt;Lex Drewinski&lt;/&gt; podniósł go do rangi sztuki.<br>Muzeum Śląskim w Katowicach można oglądać wystawę plakatu &lt;name type="person"&gt;Lexa Drewinskiego&lt;/&gt; &lt;name type="tit"&gt;"No comment"&lt;/&gt;. Mieszkający od kilkunastu lat w Berlinie artysta jest uczniem &lt;name type="person"&gt;Waldemara Świerzego&lt;/&gt;. Drewinski, mało znany w ojczystym kraju, odnosi olbrzymie sukcesy na całym świecie. Na przedostatnim Międzynarodowym Biennale Plakatu w Meksyku w 1998 roku otrzymał pierwszą nagrodę w kategorii kultury za plakat do sztuki &lt;name type="person"&gt;Szekspira&lt;/&gt; &lt;name type="tit"&gt;"Antoniusz i Kleopatra&lt;/&gt;". W tym samym konkursie, tyle że w kategorii społecznej, jego plakat &lt;name type="tit"&gt;"Stop sex with children"&lt;/&gt; otrzymał wyróżnienie. Ta sama praca zdobyła później
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego