Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Dzień Dobry
Nr: 02/03
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2001
spektakle przegadane, nudnawe, pozbawione siły oddziaływania. Czy "Sanatorium Pod Klepsydrą" litewskiego reżysera Oskarasa Kors˙unovasa podzieliło ich los? Wielu uważa, że tak. Osobiście jestem w tym wypadku daleki od jednoznacznych opinii. Bo mimo zastrzeżeń jest to spektakl piękny.

Inny świat, inna logika

Schulz tworzył bardzo poetycką prozę. Silnie zrytmizowaną, o olbrzymiej mocy obrazowania, "klimatyczną" w każdym calu. Lektura jego dzieł to doznanie estetyczne najwyższego rzędu - zapadają w pamięć sformułowania, metafory, ale przede wszystkim wizje magicznego świata Schulza. Nie ma prawie żadnej fabuły, żadnego wynikania. To inny świat i inna logika.
Kors˙unovas wychwytuje to bezbłędnie. Rzeczywistość jego "Sanatorium" jest równie autonomiczna
spektakle przegadane, nudnawe, pozbawione siły oddziaływania. Czy "Sanatorium Pod Klepsydrą" litewskiego reżysera Oskarasa Kors˙unovasa podzieliło ich los? Wielu uważa, że tak. Osobiście jestem w tym wypadku daleki od jednoznacznych opinii. Bo mimo zastrzeżeń jest to spektakl piękny.&lt;/&gt;<br><br>&lt;tit&gt;Inny świat, inna logika&lt;/&gt;<br><br>Schulz tworzył bardzo poetycką prozę. Silnie zrytmizowaną, o olbrzymiej mocy obrazowania, "klimatyczną" w każdym calu. Lektura jego dzieł to doznanie estetyczne najwyższego rzędu - zapadają w pamięć sformułowania, metafory, ale przede wszystkim wizje magicznego świata Schulza. Nie ma prawie żadnej fabuły, żadnego wynikania. To inny świat i inna logika.<br>Kors˙unovas wychwytuje to bezbłędnie. Rzeczywistość jego "Sanatorium" jest równie autonomiczna
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego