Typ tekstu: Książka
Autor: Dudczak Andrzej
Tytuł: Koparki. Teoria i projektowanie
Rok: 2000
jest mniejsza od nastawy zaworu krzyżowego, to mechanizm obrotu znajduje się w spoczynku, a nadwozie jest nieruchome. W przeciwnym przypadku silnik działa jak pompa, tłocząc olej przez zawór krzyżowy. Uzyskuje się dzięki temu efekt hamowania ruchu obrotowego nadwozia. Jeśli suwak w rozdzielaczu jest przesterowany w jedno ze skrajnych położeń, to olej tłoczony przez pompę jest kierowany do silnika. Wartość ciśnienia w obwodzie roboczym silnika jest wówczas ograniczona i co najwyżej równa nastawie zaworu bezpieczeństwa lub nastawie zaworu krzyżowego.
Mechanizm ten charakteryzuje się tym, że w trakcie rozruchu oraz w trakcie hamowania ruchu obrotowego nadwozia rozwija stały moment obrotowy. Wartość tego momentu
jest mniejsza od nastawy zaworu krzyżowego, to mechanizm obrotu znajduje się w spoczynku, a nadwozie jest nieruchome. W przeciwnym przypadku silnik działa jak pompa, tłocząc olej przez zawór krzyżowy. Uzyskuje się dzięki temu efekt hamowania ruchu obrotowego nadwozia. Jeśli suwak w rozdzielaczu jest przesterowany w jedno ze skrajnych położeń, to olej tłoczony przez pompę jest kierowany do silnika. Wartość ciśnienia w obwodzie roboczym silnika jest wówczas ograniczona i co najwyżej równa nastawie zaworu bezpieczeństwa lub nastawie zaworu krzyżowego.<br>Mechanizm ten charakteryzuje się tym, że w trakcie rozruchu oraz w trakcie hamowania ruchu obrotowego nadwozia rozwija stały moment obrotowy. Wartość tego momentu
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego