Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
główne nie są powiązane materiałowo, wyjąwszy części skrajne ­ Kyrie i Agnus (oprócz op. 49 nr 6 oraz 3), co stanowi zamknięcie formalne całej kompozycji. Natomiast powiązania obejmują struktury wewnętrzne części, nie zawsze jednak wszystkich: inaczej mówiąc stopień integracji wewnętrznej może być różny. Jest to widoczne w mszy nr 6 z op. 49 (1939):
Poszczególne części tej mszy integruje wewnętrznie głównie kategoria modyfikacji, nieco rzadziej ­ wariacji. Charakterystyczna jest tu budowa odcinkowa, szczególnie eksponowana w częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo. Zwłaszcza w Credo odcinki następują po sobie, niekiedy zazębiając się (można by w tej części wskazać dalsze podziały, nie uwzględnione już w
główne nie są powiązane materiałowo, wyjąwszy części skrajne ­ Kyrie i Agnus (oprócz op. 49 nr 6 oraz 3), co stanowi zamknięcie formalne całej kompozycji. Natomiast powiązania obejmują struktury wewnętrzne części, nie zawsze jednak wszystkich: inaczej mówiąc stopień integracji wewnętrznej może być różny. Jest to widoczne w mszy nr 6 z op. 49 (1939): <br>Poszczególne części tej mszy integruje wewnętrznie głównie kategoria modyfikacji, nieco rzadziej ­ wariacji. Charakterystyczna jest tu budowa odcinkowa, szczególnie eksponowana w częściach rozbudowanych tekstowo ­ Gloria i Credo. Zwłaszcza w Credo odcinki następują po sobie, niekiedy zazębiając się (można by w tej części wskazać dalsze podziały, nie uwzględnione już w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego