Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Almanach Humanistyczny "Bez wiedzy i zgody..."
Nr: 5
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1986
tylko stanowisko relatywizmu kulturowego, ale również to, jakie Kołakowski zajmuje dziś, odsyła jakoś do tych kwestii "pozafilozoficznych".
W związku z tym, co mówiłem poprzednio , kwestia ostatnia, a raczej ostatnie pytanie związane z innym tekstem Kołakowskiego ze zbioru "Czy diabeł może być zbawiony?". Chciałem mianowicie zapytać, w jakim stopniu panowie podzielacie opinię, że zdolność kultury europejskiej do samokwestionowania się jest dziedzictwem tradycji chrześcijańskiej. Teza ta budzi we mnie sprzeciw, jeśli -oczywiście - nie wyeksplikować tego, co się rozumie przez "tradycję chrześcijańską" w taki sposób, by z tej eksplikacji wynikała ona tautologicznie. W każdym razie teza ta byłaby dla mnie ogromnie wątpliwa, gdyby tradycji
tylko stanowisko relatywizmu kulturowego, ale również to, jakie Kołakowski zajmuje dziś, odsyła jakoś do tych kwestii "pozafilozoficznych".<br> W związku z tym, co mówiłem poprzednio , kwestia ostatnia, a raczej ostatnie pytanie związane z innym tekstem Kołakowskiego ze zbioru "Czy diabeł może być zbawiony?". Chciałem mianowicie zapytać, w jakim stopniu panowie podzielacie opinię, że zdolność kultury europejskiej do samokwestionowania się jest dziedzictwem tradycji chrześcijańskiej. Teza ta budzi we mnie sprzeciw, jeśli -oczywiście - nie wyeksplikować tego, co się rozumie przez "tradycję chrześcijańską" w taki sposób, by z tej eksplikacji wynikała ona tautologicznie. W każdym razie teza ta byłaby dla mnie ogromnie wątpliwa, gdyby tradycji
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego