Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fronda
Nr: 9.10
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1998
W przypadku Żydów pierwiastki etniczny i religijny zazębiają się ze sobą, istnieje jednak rozdzielność żydowskości i pierwiastka religijnego.

- Odnoszę wrażenie, że dialog, zwłaszcza ze strony Żydów niewierzących, może być wykorzystywany do rozgrywek politycznych. Tak jest - jak mi się wydaje - w przypadku tych, którzy swoją tożsamość definiują negatywnie, to znaczy w opozycji do kogoś, na przykład do rzeczywistych lub urojonych antysemitów.

Rzeczywiście, często zdarza się, że dialog jest instrumentalizowany do różnych celów. Chrześcijan interesuje dialog z Żydami, ponieważ wynika to z pobudek religijnych. Jak powiedział Jan Paweł II 17 listopada 1980 roku w Moguncji: "Kto spotyka Jezusa Chrystusa, spotyka judaizm". Jeżeli chcemy
W przypadku Żydów pierwiastki etniczny i religijny zazębiają się ze sobą, istnieje jednak rozdzielność żydowskości i pierwiastka religijnego.<br><br> - Odnoszę wrażenie, że dialog, zwłaszcza ze strony Żydów niewierzących, może być wykorzystywany do rozgrywek politycznych. Tak jest - jak mi się wydaje - w przypadku tych, którzy swoją tożsamość definiują negatywnie, to znaczy w opozycji do kogoś, na przykład do rzeczywistych lub urojonych antysemitów.<br><br> Rzeczywiście, często zdarza się, że dialog jest &lt;orig&gt;instrumentalizowany&lt;/&gt; do różnych celów. Chrześcijan interesuje dialog z Żydami, ponieważ wynika to z pobudek religijnych. Jak powiedział Jan Paweł II 17 listopada 1980 roku w Moguncji: "Kto spotyka Jezusa Chrystusa, spotyka judaizm". Jeżeli chcemy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego