Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
działania nadawcy jako dążące do wywarcia wpływu w stosunku do własnej osoby.
Podstawowe cechy przekazu, wpływające na skuteczność procesu komunikacji, zależą od trafnego wyboru jego typu, według kryterium: przekaz poznawczy/przekaz emocjonalny, przy uwzględnieniu wpływu poziomu emocji zapisanych w przekazie na zmianę opinii odbiorcy, wyboru złożonej lub jednowymiarowej argumentacji oraz optymalnej kolejności prezentacji przekazu w bloku informacyjnym. Kolejność ta obejmuje także wykorzystanie efektu pierwszeństwa lub świeżości. W wypadku krótkich ciągów wiadomości bardziej efektywnie działa efekt pierwszeństwa, zaś w wypadku długich szeregów komunikatów - efekt świeżości.

Prawidłowości te w odniesieniu do procesu komunikacji opartego na regułach reklamy modyfikowane są przez specyficzną, wyłączną dla
działania nadawcy jako dążące do wywarcia wpływu w stosunku do własnej osoby. <br>Podstawowe cechy przekazu, wpływające na skuteczność procesu komunikacji, zależą od trafnego wyboru jego typu, według kryterium: przekaz poznawczy/przekaz emocjonalny, przy uwzględnieniu wpływu poziomu emocji zapisanych w przekazie na zmianę opinii odbiorcy, wyboru złożonej lub jednowymiarowej argumentacji oraz optymalnej kolejności prezentacji przekazu w bloku informacyjnym. Kolejność ta obejmuje także wykorzystanie efektu pierwszeństwa lub świeżości. W wypadku krótkich ciągów wiadomości bardziej efektywnie działa efekt pierwszeństwa, zaś w wypadku długich szeregów komunikatów - efekt świeżości. <br>&lt;page nr=33&gt;<br>Prawidłowości te w odniesieniu do procesu komunikacji opartego na regułach reklamy modyfikowane są przez specyficzną, wyłączną dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego