Typ tekstu: Książka
Autor: Komor Michał
Tytuł: Euromarketing. Strategie marketingowe przedsiębiorstw na eurorynku
Rok: 2000
zwanego też importem równoległym. Chodzi tu o nabywanie towarów w krajach o najniższych cenach i sprzedawanie ich poza oficjalnymi dystrybutorami w krajach o cenach najwyższych. Takie działanie przynosi producentom istotne straty, jeśli ma duży zasięg. Po pierwsze, ogranicza ich zyski, po drugie, oznacza zmniejszenie kontroli nad kanałami dystrybucji, czyli utrudnia orientację co do tego, przez kogo i gdzie są sprzedawane ich produkty, po trzecie - może oznaczać pogorszanie się image produktów, jeśli efektem arbitrażu jest spadek cen.
Istnienie importu równoległego wynika z dwóch faktów: występowania różnic cenowych takich samych produktów na rynkach krajów UE i swobody przepływu towarów między tymi krajami.
Różnice
zwanego też importem równoległym. Chodzi tu o nabywanie towarów w krajach o najniższych cenach i sprzedawanie ich poza oficjalnymi dystrybutorami w krajach o cenach najwyższych. Takie działanie przynosi producentom istotne straty, jeśli ma duży zasięg. Po pierwsze, ogranicza ich zyski, po drugie, oznacza zmniejszenie kontroli nad kanałami dystrybucji, czyli utrudnia orientację co do tego, przez kogo i gdzie są sprzedawane ich produkty, po trzecie - może oznaczać pogorszanie się image produktów, jeśli efektem arbitrażu jest spadek cen.<br>Istnienie importu równoległego wynika z dwóch faktów: występowania różnic cenowych takich samych produktów na rynkach krajów UE i swobody przepływu towarów między tymi krajami.<br>Różnice
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego