Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
omawianej książce. O samym zaś tekście ze "Studiów Filozoficznych" zamilczę, bo sugerowanie, iż pisze się wstępne rozpoznanie filozofii Słowackiego w siedemdziesiąt lat po "Mistyce Słowackiego" J. G. Pawlikowskiego i przeszło pięćdziesiąt po IV tomie monografii Kleinera, to spora przesada. A zestawienie "Króla Ducha" z koncepcją nadczłowieka to pomysł młodopolski, więc oryginalność B. Urbankowskiego i tu bardzo jest względna.

5. Nie zamierzam wdawać się w jałowe dyskusje o tym, kto jest a kto nie jest nacjonalistą. Jeśli natomiast ktoś dzieli myśl romantyczną na europejski nihilistyczny egzystencjalizm i polski tragiczny heroizm to jest to dla mnie przejaw ksenofobii, od której do nacjonalizmu niedaleko
omawianej książce. O samym zaś tekście ze "Studiów Filozoficznych" zamilczę, bo sugerowanie, iż pisze się wstępne rozpoznanie filozofii Słowackiego w siedemdziesiąt lat po "Mistyce Słowackiego" J. G. Pawlikowskiego i przeszło pięćdziesiąt po IV tomie monografii Kleinera, to spora przesada. A zestawienie "Króla Ducha" z koncepcją nadczłowieka to pomysł młodopolski, więc oryginalność B. Urbankowskiego i tu bardzo jest względna.<br><br> 5. Nie zamierzam wdawać się w jałowe dyskusje o tym, kto jest a kto nie jest nacjonalistą. Jeśli natomiast ktoś dzieli myśl romantyczną na europejski nihilistyczny egzystencjalizm i polski tragiczny heroizm to jest to dla mnie przejaw ksenofobii, od której do nacjonalizmu niedaleko
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego