Typ tekstu: Książka
Autor: Siwicka Dorota, Bieńczyk Marek, Nawarecki Aleksander
Tytuł: Szybko i szybciej
Rok: 1996
w sobie mogą mieć taki właśnie, eschatologiczny wymiar.
W Kronice zapowiedzianej śmierci narracja akcentuje odwlekanie, tutaj - podkreśla nieuchronność tego, ku czemu zmierzają ludzie poddając się losowi. Oba filmy łączy bierność, brak wyraźnych działań nastawionych na uniknięcie zapowiedzianego lub przepowiedzianego. W Szklanym sercu jedynie Hias stara się nie dopuścić do tragedii, ostrzega... - ale na próżno. Ludzie - mówi - są "jak zaczarowani" i "z otwartymi oczami idą w nieszczęście". Są jak w letargu. Pasywność bije z całego obrazu. Widać to choćby w sposobie filmowania. Większość zdjęć zrobiono nieruchomą lub prawie nieruchomą kamerą. Ruch, jaki wprowadza do filmu montaż, ma tu raczej charakter skokowy, podobny
w sobie mogą mieć taki właśnie, eschatologiczny wymiar.<br>W Kronice zapowiedzianej śmierci narracja akcentuje odwlekanie, tutaj - podkreśla nieuchronność tego, ku czemu zmierzają ludzie poddając się losowi. Oba filmy łączy bierność, brak wyraźnych działań nastawionych na uniknięcie zapowiedzianego lub przepowiedzianego. W Szklanym sercu jedynie Hias stara się nie dopuścić do tragedii, ostrzega... - ale na próżno. Ludzie - mówi - są "jak zaczarowani" i "z otwartymi oczami idą w nieszczęście". Są jak w letargu. Pasywność bije z całego obrazu. Widać to choćby w sposobie filmowania. Większość zdjęć zrobiono nieruchomą lub prawie nieruchomą kamerą. Ruch, jaki wprowadza do filmu montaż, ma tu raczej charakter skokowy, podobny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego