Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 35
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1988
wychowawcy seminariów i budowniczy kościołów. Jeśli zaś chodzi o profesorów, którzy powinni przecież pomagać wychowawcom w pracy formacyjnej, ciągle jeszcze pokutuje u nas model profesora-proboszcza lub mającego inne zajęcia, dziedzictwo po zaborze rosyjskim, kiedy władze carskie starały się za wszelką cenę obniżyć poziom duchowieństwa katolickiego. Na szczęście tu i ówdzie widać zrywanie z tym modelem dorywczej pracy profesora, który przynosi kościołowi niepowetowane straty w postaci nie douczonych i nie dowychowanych kapłanów. I jeszcze jedno: w czasie swej ostatniej wizyty w Polsce Ojciec Święty zwrócił uwagę na jeszcze inne zadanie seminarium - być centrum kultury chrześcijańskiej w diecezji.
- W młodszym pokoleniu, zwłaszcza
wychowawcy seminariów i budowniczy kościołów. Jeśli zaś chodzi o profesorów, którzy powinni przecież pomagać wychowawcom w pracy formacyjnej, ciągle jeszcze pokutuje u nas model profesora-proboszcza lub mającego inne zajęcia, dziedzictwo po zaborze rosyjskim, kiedy władze carskie starały się za wszelką cenę obniżyć poziom duchowieństwa katolickiego. Na szczęście tu i ówdzie widać zrywanie z tym modelem dorywczej pracy profesora, który przynosi kościołowi niepowetowane straty w postaci nie douczonych i nie &lt;orig&gt;dowychowanych&lt;/&gt; kapłanów. I jeszcze jedno: w czasie swej ostatniej wizyty w Polsce Ojciec Święty zwrócił uwagę na jeszcze inne zadanie seminarium - być centrum kultury chrześcijańskiej w diecezji.<br>- W młodszym pokoleniu, zwłaszcza
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego