Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Kultura
Nr: 7-8
Miejsce wydania: Paryż
Rok: 1964
dołu i zbudowano wysoką budkę suflerską, dla której trzeba było wyciąć specjalny otwór w podłodze; oczywiście przedscenie zmieniło się w no-mans land, w ugór sceniczny. Niemcy usunęli rampę i tylko na jednym przedstawieniu zachowali budkę suflera, wstydliwie przyczajoną przy ziemi. W przedstawieniu włoskim schowek dla suflera przybrał się w ozdobny baldachim, a jednolita pokrywa rampy rozbiła się na rząd lampek, lecz stało się to z natchnień stylizacyjnych: miało

naśladować teatr dziewiętnastowieczny z epoki oświetlenia gazowego czy jeszcze olejnego. Na przedstawieniach irlandzkich budka i rampa znowu znikły. Polacy i Grecy wyszli pierwsi na przedscenie, które dla Greków było tylko namiastką sceny
dołu i zbudowano wysoką budkę suflerską, dla której trzeba było wyciąć specjalny otwór w podłodze; oczywiście przedscenie zmieniło się w &lt;orig&gt;no-mans&lt;/&gt; land, w ugór sceniczny. Niemcy usunęli rampę i tylko na jednym przedstawieniu zachowali budkę suflera, wstydliwie przyczajoną przy ziemi. W przedstawieniu włoskim schowek dla suflera przybrał się w ozdobny baldachim, a jednolita pokrywa rampy rozbiła się na rząd lampek, lecz stało się to z natchnień stylizacyjnych: miało<br><br>&lt;page nr=51&gt; naśladować teatr dziewiętnastowieczny z epoki oświetlenia gazowego czy jeszcze olejnego. Na przedstawieniach irlandzkich budka i rampa znowu znikły. Polacy i Grecy wyszli pierwsi na przedscenie, które dla Greków było tylko namiastką sceny
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego