Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
podczas prowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego (z blokadą dwukierunkową) obowiązuje zawsze, każdorazowe i niezależne od stanu bloku pozwolenia żądanie i danie pozwolenia na wyprawienie pociągu, po którym dokonuje się zablokowania bloku pozwolenia jeżeli jest odblokowany. Zablokowanie bloku początkowego i odblokowanie się bloku końcowego z nim współpracującego oznacza moment dania i otrzymania oznajmienia odjazdu pociągu, natomiast zablokowanie bloku końcowego i odblokowanie się bloku początkowego oznacza danie i otrzymanie potwierdzenia przybycia pociągu. Blokowanie bloku końcowego (potwierdzającego przybycie pociągu) możliwe jest dopiero w momencie przejechania pociągu i oddziałania jego osiami na zewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Uniemożliwia to przedwczesne potwierdzenie przybycia w momencie, gdy znajduje
podczas prowadzenia ruchu jednotorowego dwukierunkowego (z blokadą dwukierunkową) obowiązuje zawsze, każdorazowe i niezależne od stanu bloku pozwolenia żądanie i danie pozwolenia na wyprawienie pociągu, po którym dokonuje się zablokowania bloku pozwolenia jeżeli jest odblokowany. Zablokowanie bloku początkowego i odblokowanie się bloku końcowego z nim współpracującego oznacza moment dania i otrzymania oznajmienia odjazdu pociągu, natomiast zablokowanie bloku końcowego i odblokowanie się bloku początkowego oznacza danie i otrzymanie potwierdzenia przybycia pociągu. Blokowanie bloku końcowego (potwierdzającego przybycie pociągu) możliwe jest dopiero w momencie przejechania pociągu i oddziałania jego osiami na zewnętrzne urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Uniemożliwia to przedwczesne potwierdzenie przybycia w momencie, gdy znajduje
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego