Typ tekstu: Książka
Autor: Bilica Krzysztof
Tytuł: WIESZCZY PTAK GAMAJUN
Rok: 2002
w której XX wiek pod postacią Jezusa-lotnika wzlatuje w przestworza na aeroplanie w asyście ptaków rzeczywistych i mitycznych?).
Metafora wiatru była jedną z głównych metafor romantyzmu.



Błokowski Gamajun również nie mówi o wietrze wprost. Wiatru u Błoka można się jedynie domyślać - jak u Wasniecowa - na podstawie pewnych symptomów, pewnych oznak:


Żywiołem, który zdaje się panować w wierszu nad innymi żywiołami, jest ogień: w strofie pierwszej - ogarniający niebo i wody blaskiem zachodzącego słońca, w drugiej - szalejący pod postacią pożarów, w trzeciej - gorejący wyrazem miłości w oczach Gamajuna.
Wiersz urzeka malarstwem. Każda strofa mieni się jakimś odcieniem czerwieni: pierwsza - purpurą zachodzącego słońca
w której XX wiek pod postacią Jezusa-lotnika wzlatuje w przestworza na aeroplanie w asyście ptaków rzeczywistych i mitycznych?).<br>Metafora wiatru była jedną z głównych metafor romantyzmu. <br><br>&lt;gap&gt;<br><br>Błokowski Gamajun również nie mówi o wietrze wprost. Wiatru u Błoka można się jedynie domyślać - jak u Wasniecowa - na podstawie pewnych symptomów, pewnych oznak:<br>&lt;gap&gt;<br><br>Żywiołem, który zdaje się panować w wierszu nad innymi żywiołami, jest ogień: w strofie pierwszej - ogarniający niebo i wody blaskiem zachodzącego słońca, w drugiej - szalejący pod postacią pożarów, w trzeciej - gorejący wyrazem miłości w oczach Gamajuna.<br>Wiersz urzeka malarstwem. Każda strofa mieni się jakimś odcieniem czerwieni: pierwsza - purpurą zachodzącego słońca
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego