Typ tekstu: Książka
Autor: Stanisław Dąbek
Tytuł: Twórczość mszalna kompozytorów polskich XX wieku
Rok: 1996
Krenz (1982) dedykował "Mirosław Ilinicz in memoriam", natomiast Błażewicz napisał Requiem pamięci Igora Strawińskiego (1974; grupa II.1.2).
Druga wojna światowa miała nie tylko wymiar przeżyć osobistych twórców, czego wyrazem były być może wspomniane msze maryjne, komponowane w trakcie jej trwania. Powstawały także utwory tego gatunku napisane później, poświęcone pamięci jej ofiar (grupa II.3). Uniwersalne przesłanie zawiera Requiem (1946/59) Maciejewskiego, komentowane przez twórcę: "Pod koniec wojny postanowiłem skomponować dzieło, które stałoby się jednym z nielicznych przyczynków utrwalenia w ludzkiej świadomości przeświadczenia o tragicznym nonsensie wojen . Użycie monumentalnej formy ŤRequiemť wydawało się środkiem najbardziej odpowiednim dla wyrażenia rzeczy dla
Krenz&lt;/&gt; (1982) dedykował "&lt;q&gt;Mirosław Ilinicz in memoriam&lt;/&gt;", natomiast Błażewicz napisał Requiem pamięci Igora Strawińskiego (1974; grupa II.1.2).<br>Druga wojna światowa miała nie tylko wymiar przeżyć osobistych twórców, czego wyrazem były być może wspomniane msze maryjne, komponowane w trakcie jej trwania. Powstawały także utwory tego gatunku napisane później, poświęcone pamięci jej ofiar (grupa II.3). Uniwersalne przesłanie zawiera Requiem (1946/59) Maciejewskiego, komentowane przez twórcę: &lt;q&gt;"Pod koniec wojny postanowiłem skomponować dzieło, które stałoby się jednym z nielicznych przyczynków utrwalenia w ludzkiej świadomości przeświadczenia o tragicznym nonsensie wojen &lt;gap&gt;. Użycie monumentalnej formy ŤRequiemť wydawało się środkiem najbardziej odpowiednim dla wyrażenia rzeczy dla
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego