Typ tekstu: Książka
Autor: Albin Krzysztof
Tytuł: Reklama
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 2000
może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne są te formy wpływu społecznego, które są najprostsze. Odwołują sie one do silnie zautomatyzowanych procesów psychicznych. Tak oczywistych, że nawet się nad nimi nie zastanawiamy. Dobrym tego przykładem, jeśli techniki tej nie stosuje zbyt często, jest wykorzystywanie klasycznego efektu percepcyjnego polegającego na tworzeniu paradoksalnych sprzeczności pomiędzy naturalnie postrzeganym kolorem a jego fałszywą nazwą. Jeśli słowo "czerwony" napisane jest literami zielonego koloru - automatycznie koncentrujemy swą uwagę... i czytamy pozostałe słowa tworzące slogan.

ROZDZIAŁ VIII
KAMPANIA REKLAMOWA - ASPEKT KOMUNIKACYJNY
Reklama jest formą komunikacji instrumentalnej zorientowanej na osiągnięcie określonego celu. Osiągnięcie tego celu jest zależne od formy
może okazać się użyteczne. Paradoksalnie - niezwykle skuteczne są te formy wpływu społecznego, które są najprostsze. Odwołują sie one do silnie zautomatyzowanych procesów psychicznych. Tak oczywistych, że nawet się nad nimi nie zastanawiamy. Dobrym tego przykładem, jeśli techniki tej nie stosuje zbyt często, jest wykorzystywanie klasycznego efektu percepcyjnego polegającego na tworzeniu paradoksalnych sprzeczności pomiędzy naturalnie postrzeganym kolorem a jego fałszywą nazwą. Jeśli słowo "czerwony" napisane jest literami zielonego koloru - automatycznie koncentrujemy swą uwagę... i czytamy pozostałe słowa tworzące slogan.<br>&lt;page nr=119&gt;<br> ROZDZIAŁ VIII <br>&lt;tit&gt;KAMPANIA REKLAMOWA - ASPEKT KOMUNIKACYJNY&lt;/&gt;<br>Reklama jest formą komunikacji instrumentalnej zorientowanej na osiągnięcie określonego celu. Osiągnięcie tego celu jest zależne od formy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego