Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 25
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
Ślesickiego, "Hair" Marka Piwowskiego, "Pierwszą miłość" Krzysztofa Kieślowskiego i wiele, wiele innych. Pokazy tych filmów w ramach retrospektywy pogłębiły wrażenie regresu.
Szarzyznę najtrudniej opisać, bezbarwność zniechęca do analizy. Ograniczę się zatem do dwóch przykładów nieporadności warsztatowych. Oto "Holografia" G. Kowalskiego. Reżyser sporządził sążnisty i akademicki wykład o jednym z najbardziej pasjonujących wynalazków technicznych. Nie zadbał jednak ani o przejrzystość wywodów, przybliżenie ich do odbiorcy, ani o atrakcyjną i pomysłową stylistykę, która do niedawna była mocną stroną autorów z łódzkiej WFO. Bardziej wyrazisty przykład to "W stronę Rajskiej" I. Englara. Autor opowiada o swojej babci, sędziwej Kaszubce, którą pragnął olśnić wyprawą maluchem
Ślesickiego, "Hair" Marka Piwowskiego, "Pierwszą miłość" Krzysztofa Kieślowskiego i wiele, wiele innych. Pokazy tych filmów w ramach retrospektywy pogłębiły wrażenie regresu. <br>Szarzyznę najtrudniej opisać, bezbarwność zniechęca do analizy. Ograniczę się zatem do dwóch przykładów nieporadności warsztatowych. Oto "Holografia" G. Kowalskiego. Reżyser sporządził sążnisty i akademicki wykład o jednym z najbardziej pasjonujących wynalazków technicznych. Nie zadbał jednak ani o przejrzystość wywodów, przybliżenie ich do odbiorcy, ani o atrakcyjną i pomysłową stylistykę, która do niedawna była mocną stroną autorów z łódzkiej WFO. Bardziej wyrazisty przykład to "W stronę Rajskiej" I. Englara. Autor opowiada o swojej babci, sędziwej Kaszubce, którą pragnął olśnić wyprawą maluchem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego