Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Młody Technik
Nr: 3
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1971
sprężarki naciągamy rurkę igelitową, której drugi koniec doprowadzamy do opony motocyklowej. Pompujemy koło tak długo, aż silnik napędowy zacznie wyraźnie zwalniać. Wtedy wyłączamy silnik i mierzymy manometrem ciśnienie powietrza w oponie.
Przy tego typu silniku napędowym powinniśmy uzyskać ciśnienie około 2 atm. Dalsze zwiększenie ciśnienia można uzyskać zmniejszając średnicę koła pasowego na osi silnika, co jednak oczywiście jednak doprowadzi do zwolnienia obrotów sprężarki i zmniejszenia wydajności powietrza.
Uwaga! Obudowę silnika elektrycznego należy bezwzględnie uziemić, a co za tym idzie - przewód łączący silnik z gniazdem sieciowym musi mieć trzy żyły. Oczywiście, sprężarkę wolno dołączać wyłącznie do gniazd wyposażonych w bolec uziemiający.
Władysław
sprężarki naciągamy rurkę igelitową, której drugi koniec doprowadzamy do opony motocyklowej. Pompujemy koło tak długo, aż silnik napędowy zacznie wyraźnie zwalniać. Wtedy wyłączamy silnik i mierzymy manometrem ciśnienie powietrza w oponie.<br>Przy tego typu silniku napędowym powinniśmy uzyskać ciśnienie około 2 atm. Dalsze zwiększenie ciśnienia można uzyskać zmniejszając średnicę koła pasowego na osi silnika, co jednak oczywiście jednak doprowadzi do zwolnienia obrotów sprężarki i zmniejszenia wydajności powietrza.<br>Uwaga! Obudowę silnika elektrycznego należy bezwzględnie uziemić, a co za tym idzie - przewód łączący silnik z gniazdem sieciowym musi mieć trzy żyły. Oczywiście, sprężarkę wolno dołączać wyłącznie do gniazd wyposażonych w bolec uziemiający.<br>&lt;au&gt;Władysław
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego