Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
ani autora. Ogrom sal w Covent Garden i Drury Lane, mimo nieznacznego zmniejszenia liczby miejsc po pożarach, powodował unicestwianie efektów gry; mimika stała się niezauważalna. Inni krytycy teatralni także zwracali uwagę na dwoiste efekty ogromu sceny i widowni. Skutki pozytywne - to swoboda wprowadzania wymagających wiele miejsca efektów inscenizacyjnych, rozbudowanych elementów pejzażu, wysokich schodów, swobodnego wykorzystywania wszelkich trików technicznych, jakie były wówczas możliwe, głównie w dramatach grozy; już w 1817 roku wprowadzono na scenę tłum.
We Francji toczyły się najciekawsze zmagania dramaturgów z teatrem. Dramat został przez Wiktora Hugo, przywódcę szkoły romantycznej, ustawiony na piedestale gatunku najpełniej im odpowiadającego, za Wiktorem Hugo
ani autora. Ogrom sal w Covent Garden i Drury Lane, mimo nieznacznego zmniejszenia liczby miejsc po pożarach, powodował unicestwianie efektów gry; mimika stała się niezauważalna. Inni krytycy teatralni także zwracali uwagę na dwoiste efekty ogromu sceny i widowni. Skutki pozytywne - to swoboda wprowadzania wymagających wiele miejsca efektów inscenizacyjnych, rozbudowanych elementów pejzażu, wysokich schodów, swobodnego wykorzystywania wszelkich trików technicznych, jakie były wówczas możliwe, głównie w dramatach grozy; już w 1817 roku wprowadzono na scenę tłum.<br>We Francji toczyły się najciekawsze zmagania dramaturgów z teatrem. Dramat został przez Wiktora Hugo, przywódcę szkoły romantycznej, ustawiony na piedestale gatunku najpełniej im odpowiadającego, za Wiktorem Hugo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego