Typ tekstu: Książka
Autor: Eichelberger Wojciech
Tytuł: O co pytają dzieci
Rok: 1999
je wtedy jako komunikat: nie zawracaj głowy, to głupie pytanie, albo - wiem, ale ci nie powiem.
Cóż więc powiedzieć?
Można rozmawiać z dzieckiem, wyjaśniając sprawę na poziomach: technicznym, biologiczno-fizjologicznym, religijno-duchowym lub uczuciowym.
Przyjmując techniczny punkt widzenia, odsyłamy dziecko do zjawisk przyrody. Mówimy: "Popatrz, jak ťToŤ robią ptaszki albo pieski - mama z tatą robią to tak samo". Jest to odpowiedź niedobra, przede wszystkim dlatego, że nie wyjaśnia dziecku tego, co je naprawdę interesuje. Ono nie pyta wszak o to, jak się robi dzieci, ale w jaki sposób znalazło się na świecie. Redukowanie pytania do poziomu technicznego jest niesprawiedliwe wobec pytającego
je wtedy jako komunikat: nie zawracaj głowy, to głupie pytanie, albo - wiem, ale ci nie powiem.<br>Cóż więc powiedzieć?<br>Można rozmawiać z dzieckiem, wyjaśniając sprawę na poziomach: technicznym, biologiczno-fizjologicznym, religijno-duchowym lub uczuciowym.<br>Przyjmując techniczny punkt widzenia, odsyłamy dziecko do zjawisk przyrody. Mówimy: "Popatrz, jak ťToŤ robią ptaszki albo pieski - mama z tatą robią to tak samo". Jest to odpowiedź niedobra, przede wszystkim dlatego, że nie wyjaśnia dziecku tego, co je naprawdę interesuje. Ono nie pyta wszak o to, jak się robi dzieci, ale w jaki sposób znalazło się na świecie. Redukowanie pytania do poziomu technicznego jest niesprawiedliwe wobec pytającego
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego