Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
i grozy, czerpiących zeń efekty sceniczne) Götz von Berlichingen Goethego (fascynowało w nim nawiązanie do historii własnego narodu, a bulwersowało przyznanie racji zbuntowanym poddanym).
Raptowna ewolucja inscenizacji, inspirowana zachwycającymi wyobraźnię możliwościami otwieranymi przez nowości z dziedziny techniki, rozbudzała wśród ludzi teatru nieuchronne dążenie do suwerenności, do uwolnienia sceny spod pełnej podległości słowu poetyckiemu. Z kolei te widowiskowe efekty, choć fascynowały poetów, nie musiały wcale odpowiadać ich wyobrażeniom o stylu ewentualnego wystawiania własnych dzieł.
Toteż - chociaż to romantycy dowodzili, że teatr powinien ulec gruntownej przemianie - szybko okazało się, iż ich dzieła dziwnie do nowego teatru nie przystają, że niemal nie pojawiają się
i grozy, czerpiących zeń efekty sceniczne) Götz von Berlichingen Goethego (fascynowało w nim nawiązanie do historii własnego narodu, a bulwersowało przyznanie racji zbuntowanym poddanym).<br>Raptowna ewolucja inscenizacji, inspirowana zachwycającymi wyobraźnię możliwościami otwieranymi przez nowości z dziedziny techniki, rozbudzała wśród ludzi teatru nieuchronne dążenie do suwerenności, do uwolnienia sceny spod pełnej podległości słowu poetyckiemu. Z kolei te widowiskowe efekty, choć fascynowały poetów, nie musiały wcale odpowiadać ich wyobrażeniom o stylu ewentualnego wystawiania własnych dzieł.<br>Toteż - chociaż to romantycy dowodzili, że teatr powinien ulec gruntownej przemianie - szybko okazało się, iż ich dzieła dziwnie do nowego teatru nie przystają, że niemal nie pojawiają się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego