Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
jak się zachować, więc na wszelki wypadek ukłonił się z szacunkiem.
Wtedy Linji uderzył ucznia. Inny uczeń widział tę scenę i dlatego nie
ukłonił się, przechodząc obok mistrza. Linji uderzył jednak także jego.
W tej scenie mamy do czynienia z atakiem na rozróżniające 'ja' ucznia
. Moim zdaniem można się dopatrzyć podobieństw między 'czterema kategoriami,

a także z 'logiką paradoksu' - żadne z przeciwnych zachowań nie zostaje
uznane za prawidłowe (ani ukłon, ani brak ukłonu).
Druga kategoria odnosi się do sytuacji, gdy zachowany jest podmiot
poznania, a nieobecny jest przedmiot poznania, czyli do 'pozostawienia
człowieka, a zabrania otoczenia' (chiń. duojing buduoren; jap. dakkyo
jak się zachować, więc na wszelki wypadek ukłonił się z szacunkiem. <br>Wtedy Linji uderzył ucznia. Inny uczeń widział tę scenę i dlatego nie <br>ukłonił się, przechodząc obok mistrza. Linji uderzył jednak także jego. <br>W tej scenie mamy do czynienia z atakiem na rozróżniające 'ja' ucznia<br>. Moim zdaniem można się dopatrzyć podobieństw między 'czterema kategoriami, <br>&lt;page nr=87&gt;<br>a także z 'logiką paradoksu' - żadne z przeciwnych zachowań nie zostaje <br>uznane za prawidłowe (ani ukłon, ani brak ukłonu). <br>Druga kategoria odnosi się do sytuacji, gdy zachowany jest podmiot <br>poznania, a nieobecny jest przedmiot poznania, czyli do 'pozostawienia <br>człowieka, a zabrania otoczenia' (chiń. duojing buduoren; jap. dakkyo
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego