Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1999
młodzi mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego wolą - tak jak ich rówieśnicy w Niemczech, Anglii lub Belgii - popijać piwo, uznawane za napój bardziej egalitarny, masowy. Stąd też szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie Hitlera umieszczono "Ein Volk, ein Reich, ein Fehrer" (Jeden naród, jedna Rzesza, jeden Wódz), czerwone wytrawne z Józefem Stalinem zachęca do upicia się sloganem "Wpieriod!", a białe z Fidelem Castro to oczywiście słynne rewolucyjne zawołanie: "Socjalizm albo śmierć!". Ciekawe, czy ten trend udzieli się Polakom. Alpaga "Bierut" lub jabol "Jaruzelski
młodzi mieszkańcy Półwyspu Apenińskiego wolą - tak jak ich rówieśnicy w Niemczech, Anglii lub Belgii - popijać piwo, uznawane za napój bardziej egalitarny, masowy. Stąd też szaleńczy pomysł na spopularyzowanie "burżuazyjnego" wina. Na nalepkach, zdobiących nowe marki tego napitku, widnieją twarze dyktatorów, ozdobione najbardziej kojarzącymi się z nimi hasłami. I tak przy podobiźnie Hitlera umieszczono "Ein Volk, ein Reich, ein Fehrer" (Jeden naród, jedna Rzesza, jeden Wódz), czerwone wytrawne z Józefem Stalinem zachęca do upicia się sloganem "Wpieriod!", a białe z Fidelem Castro to oczywiście słynne rewolucyjne zawołanie: "Socjalizm albo śmierć!". Ciekawe, czy ten trend udzieli się Polakom. Alpaga "Bierut" lub jabol "Jaruzelski
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego