Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
środkiem podmiejskiej komunikacji są koleje. I nie tylko najtańszym. Mogą one i powinny być bardziej wygodne niż autobusy. Oczywiście, pod warunkiem, że się je rozbuduje i unowocześni. Zrozumieli to np. Francuzi, którzy właśnie przystąpili do budowy, obok paryskiego metra, stołecznej sieci połączeń kolejowych.

U nas tymczasem stan elektrycznych kolei dojazdowych pogarsza się z roku na rok. Ucichły jakoś dyskusje o Kolei Regionalnej, która miała zaradzić komunikacyjnym problemom Śląska. Od paru lat zaznacza się wyraźny spadek frekwencji na liniach PKP, co zaskakuje samych kolejarzy. Pasażerowie dojeżdżających do pracy spoza administracyjnych granic miast przesiadają się do autobusów. Czy z sympatii do komunikacji miejskiej? Po
środkiem podmiejskiej komunikacji są koleje. I nie tylko najtańszym. Mogą one i powinny być bardziej wygodne niż autobusy. Oczywiście, pod warunkiem, że się je rozbuduje i unowocześni. Zrozumieli to np. Francuzi, którzy właśnie przystąpili do budowy, obok paryskiego metra, stołecznej sieci połączeń kolejowych. <br><br> U nas tymczasem stan elektrycznych kolei dojazdowych pogarsza się z roku na rok. Ucichły jakoś dyskusje o Kolei Regionalnej, która miała zaradzić komunikacyjnym problemom Śląska. Od paru lat zaznacza się wyraźny spadek frekwencji na liniach PKP, co zaskakuje samych kolejarzy. Pasażerowie dojeżdżających do pracy spoza administracyjnych granic miast przesiadają się do autobusów. Czy z sympatii do komunikacji miejskiej? Po
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego