Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 22
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1995
mogą wpłynąć na to, jak ludzie głosują. Trzy czwarte respondentów dopuściło taką możliwość, ale również trzy czwarte "nie słyszało i nie widziało żadnych wyników ankiet". Dane ankietowe nie są informacjami, które ogół wyborców zna albo którymi się przejmuje. Omówienia sondaży czytają ludzie interesujący się polityką, a ci mają swoje własne poglądy i nie kierują się wynikami badań. Natomiast niezdecydowani, na których sondaże mogłyby ewentualnie oddziaływać, nie interesują się nimi. Dlatego nie przeceniałbym bezpośredniego wpływu wyników sondaży na zachowania wyborców. Owszem, istnieje wpływ pośredni - poprzez media, żywiące się sondażami. To one, posiłkując się wynikami ankiet, tworzą przychylną lub "beznadziejną" atmosferę wokół kandydatów
mogą wpłynąć na to, jak ludzie głosują. Trzy czwarte respondentów dopuściło taką możliwość, ale również trzy czwarte "nie słyszało i nie widziało żadnych wyników ankiet". Dane ankietowe nie są informacjami, które ogół wyborców zna albo którymi się przejmuje. Omówienia sondaży czytają ludzie interesujący się polityką, a ci mają swoje własne poglądy i nie kierują się wynikami badań. Natomiast niezdecydowani, na których sondaże mogłyby ewentualnie oddziaływać, nie interesują się nimi. Dlatego nie przeceniałbym bezpośredniego wpływu wyników sondaży na zachowania wyborców. Owszem, istnieje wpływ pośredni - poprzez media, żywiące się sondażami. To one, posiłkując się wynikami ankiet, tworzą przychylną lub "beznadziejną" atmosferę wokół kandydatów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego