Typ tekstu: Książka
Autor: Kowalczykowa Alina
Tytuł: Dramat i teatr romantyczny
Rok: 1997
topór, sceny dekapitacji itp. - często się pojawiają, ale wszystkie związane z tymi rekwizytami makabryczne wydarzenia są albo przeniesione za scenę (podobnie jak potem u Słowackiego w Śnie srebrnym Salomei - można je sobie wyobrazić wspomagając wyobraźnię na przykład malarstwem Géricault), albo są obrazowo wprowadzane tylko do dialogów; na scenie pozostaje tradycyjnie pojedynek i trucizna.
Miarę woli ugodowości Wiktora Hugo poznać można najlepiej z teatralnych dziejów dramatu Król się bawi. W kilka lat po sukcesie Przedmowy do Cromwella, której najważniejszą tezą była nobilitacja groteski w sztuce, także w teatrze, poeta napisał oto dramat, który miał realnie wprowadzić groteskę na scenę i manifestacyjnie skierował
topór, sceny dekapitacji itp. - często się pojawiają, ale wszystkie związane z tymi rekwizytami makabryczne wydarzenia są albo przeniesione za scenę (podobnie jak potem u Słowackiego w Śnie srebrnym Salomei - można je sobie wyobrazić wspomagając wyobraźnię na przykład malarstwem Géricault), albo są obrazowo wprowadzane tylko do dialogów; na scenie pozostaje tradycyjnie pojedynek i trucizna.<br>Miarę woli ugodowości Wiktora Hugo poznać można najlepiej z teatralnych dziejów dramatu Król się bawi. W kilka lat po sukcesie Przedmowy do Cromwella, której najważniejszą tezą była nobilitacja groteski w sztuce, także w teatrze, poeta napisał oto dramat, który miał realnie wprowadzić groteskę na scenę i manifestacyjnie skierował
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego