Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Podhalański
Nr: 1
Miejsce wydania: Zakopane
Rok: 1999
już potrafi umiejscowić nas na mapie, dostrzega na południu Polski parę "pagórków".

MÖLLTALER GLETSCHER "GLETSCHEREXPRESS" - SZYNOWA KOLEJ PODZIEMNA

Jeździłem już podobnymi kolejkami w Kaprun i Pitztal, ale ta jest najszybsza i najdłuższa. Ekspres wywozi narciarzy z dolnej stacji położonej na 1255 m n.p.m. i na dystansie 4796 metrów pokonuje blisko tysiąc metrów przewyższenia. Ta futurystyczna jeszcze do niedawna podróż odbywa się w niezłym tempie: 12 m/s to nieco ponad 43 km/h. Kolejka pozwala na wyjazd 1500 osób w ciągu godziny. Budowę rozpoczęto 25 września 1995, wiosną 1998 byłem już pasażerem i to na pewno nie jednym z
już potrafi umiejscowić nas na mapie, dostrzega na południu Polski parę "pagórków".<br><br>&lt;tit&gt;&lt;foreign&gt;MÖLLTALER GLETSCHER "GLETSCHEREXPRESS"&lt;/&gt; - SZYNOWA KOLEJ PODZIEMNA&lt;/&gt;<br><br>Jeździłem już podobnymi kolejkami w Kaprun i Pitztal, ale ta jest najszybsza i najdłuższa. Ekspres wywozi narciarzy z dolnej stacji położonej na 1255 m n.p.m. i na dystansie 4796 metrów pokonuje blisko tysiąc metrów przewyższenia. Ta futurystyczna jeszcze do niedawna podróż odbywa się w niezłym tempie: 12 m/s to nieco ponad 43 km/h. Kolejka pozwala na wyjazd 1500 osób w ciągu godziny. Budowę rozpoczęto 25 września 1995, wiosną 1998 byłem już pasażerem i to na pewno nie jednym z
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego