Typ tekstu: Książka
Autor: Hamrol Adam, Mantura Władysław
Tytuł: Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka
Rok wydania: 2002
Rok powstania: 1998
występują procesy kształtowania jakości. Przebiegają one jednak bez wykorzystania tej możliwości zmierzania ku doskonałości, jaka wiąże się z pełnym i jawnym zastosowaniem metodyki zarządzania jakością. Przeciwna sytuacja występuje wtedy, kiedy SZJ pokrywa coraz większą część organizacji i w końcu obejmuje cały system zarządzania (problem kompleksowości SZJ). Stan, w którym SZJ pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji zarządzania przez jakość (TQM).
System zarządzania jakością, podobnie jak system zarządzania organizacji, ma na ogół wielopoziomową strukturę organizacyjną. Powstaje ona na drodze iterakcyjnie prowadzonych analizy i syntezy systemowej. Punktem wyjścia analizy systemowej jest koncepcja SZJ jako całości, sprzężonej
występują procesy kształtowania jakości. Przebiegają one jednak bez wykorzystania tej możliwości zmierzania ku doskonałości, jaka wiąże się z pełnym i jawnym zastosowaniem metodyki zarządzania jakością. Przeciwna sytuacja występuje wtedy, kiedy SZJ pokrywa coraz większą część organizacji i w końcu obejmuje cały system zarządzania (problem kompleksowości SZJ). Stan, w którym SZJ pokrywa się zakresowo z systemem zarządzania można przyjąć za wyznacznik występowania w danej organizacji zarządzania przez jakość (TQM).<br>System zarządzania jakością, podobnie jak system zarządzania organizacji, ma na ogół wielopoziomową strukturę organizacyjną. Powstaje ona na drodze iterakcyjnie prowadzonych analizy i syntezy systemowej. Punktem wyjścia analizy systemowej jest koncepcja SZJ jako całości, sprzężonej
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego