Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motor
Nr: 40
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1975
perspektywicznego w ustalaniu planów rozwoju motoryzacji indywidualnej. Chodzi zwłaszcza o równolegle przygotowanie sieci drogowej, zaplecza technicznego usług oraz zapewnienie miejsc parkingowych.
Przy okazji jednak rozlegają się gdzieniegdzie również w radiu głosy, nawołujące do podjęcia zasadniczej dyskusji o modelu motoryzacji indywidualnej w warunkach rozwiniętego społeczeństwa socjalistycznego. Podkreśla się przy tym, że posiadanie własnego samochodu nie powinno mieć charakteru prestiżowego lub zgoła snobistycznego, a względy irracjonalne, dominujące często w decyzji nabycia samochodu, powinny ustąpić praktycznym, komunikacyjnym.
Postulaty te wydają się uzasadnione, ponieważ w naszych niektórych środowiskach społeczno-zawodowych posiadanie samochodu w dużym stopniu oceniane jest już jako jedno ze świadectw powodzenia życiowego czy
perspektywicznego w ustalaniu planów rozwoju motoryzacji indywidualnej. Chodzi zwłaszcza o równolegle przygotowanie sieci drogowej, zaplecza technicznego usług oraz zapewnienie miejsc parkingowych. <br> Przy okazji jednak rozlegają się gdzieniegdzie również w radiu głosy, nawołujące do podjęcia zasadniczej dyskusji o modelu motoryzacji indywidualnej w warunkach rozwiniętego społeczeństwa socjalistycznego. Podkreśla się przy tym, że posiadanie własnego samochodu nie powinno mieć charakteru prestiżowego lub zgoła snobistycznego, a względy irracjonalne, dominujące często w decyzji nabycia samochodu, powinny ustąpić praktycznym, komunikacyjnym.<br> Postulaty te wydają się uzasadnione, ponieważ w naszych niektórych środowiskach społeczno-zawodowych posiadanie samochodu w dużym stopniu oceniane jest już jako jedno ze świadectw powodzenia życiowego czy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego