Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Perspektywy
Nr: 14
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
wypowiada skandalizujące zdania i prowokujące oceny, po to aby znów zająć eksponowane miejsce w światowych kronikach towarzyskich lub na pierwszych stronach gazet.
Po okresie sukcesów artystycznych i finansowych w Ameryce, pełnym szokujących wydarzeń, Dali, wraz z żoną Galą (Heleną Diankową, byłą żoną Eluarda) zamknął się w hiszpańskiej "pustelni" Cadaques, nadmorskiej posiadłości jego rodziców. Pisze pamiętniki, "myśli", a przede wszystkim maluje.
Trzeba przyznać, że wszystkie te tak starannie przygotowywane ekstrawagancje sprawiły, iż na ogół więcej uwagi poświęcono dziwactwom malarza niż jego twórczości. Wystawa paryska pokazuje, że pod tym szaleństwem kryje się niezwykła osobowość.
Niewątpliwą zaletą paryskiej wystawy jest ukazanie kierunków i etapów
wypowiada skandalizujące zdania i prowokujące oceny, po to aby znów zająć eksponowane miejsce w światowych kronikach towarzyskich lub na pierwszych stronach gazet.<br>Po okresie sukcesów artystycznych i finansowych w Ameryce, pełnym szokujących wydarzeń, Dali, wraz z żoną Galą (Heleną Diankową, byłą żoną Eluarda) zamknął się w hiszpańskiej "pustelni" Cadaques, nadmorskiej posiadłości jego rodziców. Pisze pamiętniki, "myśli", a przede wszystkim maluje.<br>Trzeba przyznać, że wszystkie te tak starannie przygotowywane ekstrawagancje sprawiły, iż na ogół więcej uwagi poświęcono dziwactwom malarza niż jego twórczości. Wystawa paryska pokazuje, że pod tym szaleństwem kryje się niezwykła osobowość.<br>Niewątpliwą zaletą paryskiej wystawy jest ukazanie kierunków i etapów
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego