Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Rocznik Pedagogiczny
Nr: 2
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 1974
Rok powstania: 1963
badawczy. Wręcz przeciwnie, możemy mówić o wielości oddzielnie działających placówek.
Jeżeli sytuacja taka jest niekorzystna dla rozwoju polskiej pedagogiki, to z pewnością nie przede wszystkim dlatego, że poszczególne ośrodki nierzadko powtarzają tę samą tematykę badawczą, choć zjawiska tego, ostatnio występującego coraz częściej, nie można zaliczyć do korzystnych. Szkodliwość tak daleko posuniętej dezintegracji badań pedagogicznych w Polsce zaznacza się w trojakiego rodzaju następstwach.
Po pierwsze, taki stan rzeczy prowadzi przede wszystkim do tego, że na mapie pilnych problemów badawczych powstają białe plamy oznaczające ich niepodjęcie przez nikogo. Jest to nieuchronna konsekwencja każdej dezintegracji. Ośrodki bowiem planują problematykę badawczą, według własnych możliwości, a
badawczy. Wręcz przeciwnie, możemy mówić o wielości oddzielnie działających placówek.<br>Jeżeli sytuacja taka jest niekorzystna dla rozwoju polskiej pedagogiki, to z pewnością nie przede wszystkim dlatego, że poszczególne ośrodki nierzadko powtarzają tę samą tematykę badawczą, choć zjawiska tego, ostatnio występującego coraz częściej, nie można zaliczyć do korzystnych. Szkodliwość tak daleko posuniętej dezintegracji badań pedagogicznych w Polsce zaznacza się w trojakiego rodzaju następstwach.<br>Po pierwsze, taki stan rzeczy prowadzi przede wszystkim do tego, że na mapie pilnych problemów badawczych powstają białe plamy oznaczające ich niepodjęcie przez nikogo. Jest to nieuchronna konsekwencja każdej dezintegracji. Ośrodki bowiem planują problematykę badawczą, według własnych możliwości, a
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego