Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Fakt
Nr: 01.02 (1)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2004
droższy o ok. 12 groszy - uprzedza Paweł Poręba z PKN Orlen. Podobnie zrobią wszyscy inni producenci. A biopaliw nie ma i na razie nie będzie. Jak już pisaliśmy, największym problemem jest brak surowca do ich produkcji.
Jednak jeśli już się pojawią i można je będzie do benzyny wlewać, paliwo znów potanieje. Minister finansów wprowadził bowiem ulgi podatkowe przy sprzedaży biopaliw. Im większa zawartość biokomponentów, tym wyższe zwolnienia. Dlatego im więcej w benzynie będzie biokomponentów, tym będzie ona tańsza - nawet o kilkanaście groszy (czyli na poziomie cen obowiązujących jeszcze teraz). Jednak benzyny o małym poziomie biokomponentów do dzisiejszej ceny nie wrócą.
Kierowcy
droższy o ok. 12 groszy - uprzedza Paweł Poręba z PKN Orlen. Podobnie zrobią wszyscy inni producenci. A biopaliw nie ma i na razie nie będzie. Jak już pisaliśmy, największym problemem jest brak surowca do ich produkcji.<br>Jednak jeśli już się pojawią i można je będzie do benzyny wlewać, paliwo znów potanieje. Minister finansów wprowadził bowiem ulgi podatkowe przy sprzedaży biopaliw. Im większa zawartość biokomponentów, tym wyższe zwolnienia. Dlatego im więcej w benzynie będzie biokomponentów, tym będzie ona tańsza - nawet o kilkanaście groszy (czyli na poziomie cen obowiązujących jeszcze teraz). Jednak benzyny o małym poziomie biokomponentów do dzisiejszej ceny nie wrócą.<br>Kierowcy
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego