Typ tekstu: Druki ulotne
Tytuł: reklamy kulturalne
Rok: 1999
Irenee Marrou, str. 158, format A5,
cena det. 23 zł
Książka nie jest zbiorem ściśle naukowych interpretacji ani nawet wyłącznie wprowadzeniem w świat późnego antyku, ale próbą dyskusji o ważnych zjawiskach kultury Europy nowożytnej. Punktem odniesienia jest renesansowy humanizm, epoka Romantyzmu, dzieła historyków liberalnych czy pozytywistycznych, wszystko to, co ukształtowało potoczne wyobrażenia ludzi XX wieku o antyku, wypaczone często już choćby za sprawą szkolnej rutyny. Tymczasem późna starożytność to nie tylko epoka, w której tworzyły się podstawy naszej cywilizacji. Paradoksalnie jest to także epoka, do której zrozumienia wreszcie dojrzeliśmy, którą możemy wreszcie docenić, zbrojni w nowoczesne doświadczenie estetyczne, a nawet obciążeni
Irenee Marrou, str. 158, format A5,<br>cena det. 23 zł<br>Książka nie jest zbiorem ściśle naukowych interpretacji ani nawet wyłącznie wprowadzeniem w świat późnego antyku, ale próbą dyskusji o ważnych zjawiskach kultury Europy nowożytnej. Punktem odniesienia jest renesansowy humanizm, epoka Romantyzmu, dzieła historyków liberalnych czy pozytywistycznych, wszystko to, co ukształtowało potoczne wyobrażenia ludzi XX wieku o antyku, wypaczone często już choćby za sprawą szkolnej rutyny. Tymczasem późna starożytność to nie tylko epoka, w której tworzyły się podstawy naszej cywilizacji. Paradoksalnie jest to także epoka, do której zrozumienia wreszcie dojrzeliśmy, którą możemy wreszcie docenić, zbrojni w nowoczesne doświadczenie estetyczne, a nawet obciążeni
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego