Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
i zaworami w głowicy. Niewysilony motor, który osiągał potężny moment obrotowy (ok. 500 Nm), pracował wyjątkowo spokojnie i cicho. Na podwoziach (o rozstawie osi do 3,9 m) można było montować różne karoserie. Dwutonowe, a więc dość lekkie samochody, osiągały prędkość 160 km/h. Nowe auto całkowicie zaskoczyło konkurencję, która potrzebowała aż dwóch lat, aby przygotować podobnie duże silniki. Inni producenci oferowali tylko 12-cylindrowe. Marmon skonstruował jednostkę 16-cylindrową w 1931 roku, jednak nie była ona żadną konkurencją dla Cadillaców.
W najcięższych kryzysowych latach (1930-31) sprzedano ponad 3 tysiące egzemplarzy modelu "452ó. W 1932 roku sprzedaż gwałtownie spadła - w
i zaworami w głowicy. Niewysilony motor, który osiągał potężny moment obrotowy (ok. 500 Nm), pracował wyjątkowo spokojnie i cicho. Na podwoziach (o rozstawie osi do 3,9 m) można było montować różne karoserie. Dwutonowe, a więc dość lekkie samochody, osiągały prędkość 160 km/h. Nowe auto całkowicie zaskoczyło konkurencję, która potrzebowała aż dwóch lat, aby przygotować podobnie duże silniki. Inni producenci oferowali tylko 12-cylindrowe. Marmon skonstruował jednostkę 16-cylindrową w 1931 roku, jednak nie była ona żadną konkurencją dla Cadillaców.<br>W najcięższych kryzysowych latach (1930-31) sprzedano ponad 3 tysiące egzemplarzy modelu "452ó. W 1932 roku sprzedaż gwałtownie spadła - w
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego