Claudio Strinati: "Akt mitologiczny i akt heroiczny. Od Parmigianina do Caravaggia", Augusto Gentili: "Kobiece ciało i męskie spojrzenie. Malarstwo weneckie Cinquecenta", Didier Bodart: "Myślę o wykonaniu trzech studiów syren. Rubens i akt", Charles Avery: "Bóg jako człowiek i człowiek jako Bóg. Ideał nagości w rzeźbie włoskiej", Orietta Rossi Pinelli: "Pragnienia powielają się poprzez ich wyobrażenia. Artyści libertyńscy we Francji w XVIII wieku", Michele Dantini: "Renaissance paďenne. Wokół niektórych aktów Cézanne'a", Paolo Fossati: "Przechadzka pomiędzy dwiema wojnami", Maria Perosino: "Anatomie dzieła. Akt w okresie powojennym", Ricardo Bertoncelli: "Nagość, ciało, rock", Michele Dantini: "Przekonywające Hesperydy. Wspomnienie (kapryśne) dawnych dziejów dla dwóch fins de