Typ tekstu: Prasa
Tytuł: CKM
Nr: 8 (sierpień)
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
Nigdy nie osiągnął jednak klasy i sławy trabanta.
Z początkiem lat 50. za oceanem zapanowała moda na krążowniki szos, czyli na drogowe wersje latających fortec. W ich produkcji królował Chevrolet, który dorobił się błogosławionego po dziś modelu Chevy '57 z oryginalnym designem czarnego nadwozia z namalowanymi językami ognia. Inni producenci pozazdrościli Chevroletowi, wypuszczając coraz większe i coraz szybsze krążowniki. Do roboty wziął się nawet Plymouth, dotąd produkujący najtańsze rodzinne czterokołowce, którymi szyku zadawać było raczej trudno. Szefowie firmy uznali, że czas to zmienić i w 1953 roku powstał prototyp samochodu Plymouth Belmont. Wyglądał ślicznie, choć w gruncie rzeczy był tandetną konstrukcją
Nigdy nie osiągnął jednak klasy i sławy trabanta.&lt;/&gt;<br>Z początkiem lat 50. za oceanem zapanowała moda na krążowniki szos, czyli na drogowe wersje latających fortec. W ich produkcji królował Chevrolet, który dorobił się błogosławionego po dziś modelu Chevy '57 z oryginalnym designem czarnego nadwozia z namalowanymi językami ognia. Inni producenci pozazdrościli Chevroletowi, wypuszczając coraz większe i coraz szybsze krążowniki. Do roboty wziął się nawet Plymouth, dotąd produkujący najtańsze rodzinne czterokołowce, którymi szyku zadawać było raczej trudno. Szefowie firmy uznali, że czas to zmienić i w 1953 roku powstał prototyp samochodu Plymouth Belmont. Wyglądał ślicznie, choć w gruncie rzeczy był tandetną konstrukcją
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego