63,1%,<br> 3) opinie rodziny - 52,0%,<br> 4) środki masowego przekazu - 48,2%,<br> 5) wpływ biur podróży - 27,3%<br><br> b) Motywacje wyjazdów turystyczno-rekreacyjnych:<br> 1) potrzeba przeżycia czegoś nowego, odkrywanie nowych rzeczy - 67,1%<br> 2) potrzeba wypoczynku poza miejscem zamieszkania - 66,8%,<br> 3) oglądanie nowych, pięknych krajobrazów - 63,7%,<br> 4) poznawanie i delektowanie się przyrodą - 48,2%,<br> 5) uczestnictwo w sporcie - 44,0%,<br> 6) poznawanie nowych ludzi, udział w spotkaniach towarzyskich - 36,5%,<br> 7) ucieczka od hałasu, zanieczyszczeń itp. - 33,7%,<br> 8) poprawa stanu zdrowia i kondycji fizycznej - 27,5%,<br> 9) moda ("bo tak wypada") - 26,4%,<br> 10) ucieczka od otoczenia