Typ tekstu: Książka
Autor: Kozyra Agnieszka
Tytuł: Filozofia zen
Rok: 2004
postawy ateistycznej.

Jedynie z punktu widzenia 'logiki paradoksu' negacja nie jest antytezą
afirmacji, czyli jej 'destrukcją' , dlatego można powiedzieć, że Heidegger
stosuje 'logikę paradoksu', chociaż nie używa tego terminu. Postuluje on
bowiem konieczność wyzwolenia myślenia z więzów logiki formalnej,
twierdząc, że "nieustanne odwoływanie się do logiki [formalnej - A. K.]
stwarza pozory jakby się myślało, podczas gdy tak naprawdę wyparto się tu
myślenia".
O swoich adwersarzach Heidegger pisał: "Jest się do tego stopnia
wypełnionym logiką, że wszystko, co sprzeciwia się ospałym mniemaniom,
do których się przywykło, natychmiast traktuje się jako niegodziwe
przeciwieństwo. Cokolwiek nie chce się upodobnić do tego, co jako
pozytywne
postawy ateistycznej. <br>&lt;page nr=289&gt;<br>Jedynie z punktu widzenia 'logiki paradoksu' negacja nie jest antytezą <br>afirmacji, czyli jej 'destrukcją' , dlatego można powiedzieć, że Heidegger <br>stosuje 'logikę paradoksu', chociaż nie używa tego terminu. Postuluje on <br>bowiem konieczność wyzwolenia myślenia z więzów logiki formalnej, <br>twierdząc, że "nieustanne odwoływanie się do logiki [formalnej - A. K.] <br>stwarza pozory jakby się myślało, podczas gdy tak naprawdę wyparto się tu <br>myślenia". <br>O swoich adwersarzach Heidegger pisał: &lt;q&gt;"Jest się do tego stopnia <br>wypełnionym logiką, że wszystko, co sprzeciwia się ospałym mniemaniom, <br>do których się przywykło, natychmiast traktuje się jako niegodziwe <br>przeciwieństwo. Cokolwiek nie chce się upodobnić do tego, co jako <br>pozytywne
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego