Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Tygodnik Powszechny
Nr: 50
Miejsce wydania: Kraków
Rok: 1994
W ten sposób powracamy do problemu nieufności wobec poezji.
Jednym z powodów takiej postawy jest chęć uniknięcia sytuacji, w której poezja, zamiast być wzniesieniem, stanie się wyniesieniem.
W poezji Heaneya raz jeszcze widać dążenie do ukrycia - tym razem poetyckości.
Sonety, posługiwanie się tradycyjnymi formami, przywoływanie motywów kulturowych - tak, ale wysokiej próby sztuka poetycka Irlandczyka jest chyba przede wszystkim opowiadaniem.
Nie myślę tylko o narracji, o wątkach fabularnych czy też o konstrukcji podmiotu relacjonującego jakieś wydarzenie.
Chodzi mi o sam sposób mówienia, właśnie opowiadania - komuś.
Opowiadanie takie równoznaczne jest z szacunkiem dla słuchacza.
Jest także tłumaczeniem mu czegoś, ale i tłumaczeniem się
W ten sposób powracamy do problemu nieufności wobec poezji.<br>Jednym z powodów takiej postawy jest chęć uniknięcia sytuacji, w której poezja, zamiast być wzniesieniem, stanie się wyniesieniem.<br>W poezji Heaneya raz jeszcze widać dążenie do ukrycia - tym razem poetyckości.<br>Sonety, posługiwanie się tradycyjnymi formami, przywoływanie motywów kulturowych - tak, ale wysokiej próby sztuka poetycka Irlandczyka jest chyba przede wszystkim opowiadaniem.<br>Nie myślę tylko o narracji, o wątkach fabularnych czy też o konstrukcji podmiotu relacjonującego jakieś wydarzenie.<br>Chodzi mi o sam sposób mówienia, właśnie opowiadania - komuś.<br>Opowiadanie takie równoznaczne jest z szacunkiem dla słuchacza.<br>Jest także tłumaczeniem mu czegoś, ale i tłumaczeniem się
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego