Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Motomagazyn
Nr: 4
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1996
symulacji zaprojektowano optymalną długość i kształt kanałów dolotowych, komorę spalania, a także wybrano niecodzienny układ rozrządu z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu samochodu i zmniejsza zużycie paliwa.
Dla wyciszenia nowej jednostki napędowej konstruktorzy Renault opracowali blok cylindrów o zmiennej geometrii ścianek, odlewany z modyfikowanego żeliwa. Zmieniono także system połączenia aluminiowej głowicy z blokiem silnika. Większa liczba śrub mocujących gwarantuje szczelność i większą sztywność jednostki
symulacji zaprojektowano optymalną długość i kształt kanałów dolotowych, komorę spalania, a także wybrano niecodzienny układ rozrządu z trzema zaworami (dwa ssące) w każdym cylindrze. Drugi zawór ssący umożliwia szybsze i efektywniejsze napełnianie cylindra - nie trzeba więc stosować drogiej turbosprężarki, a uzyskanie lepszych osiągów silnika jest możliwe na niższych obrotach. Obniżenie prędkości obrotowej przy jednoczesnym wzroście momentu obrotowego zwiększa elastyczność napędu samochodu i zmniejsza zużycie paliwa.<br>Dla wyciszenia nowej jednostki napędowej konstruktorzy Renault opracowali blok cylindrów o zmiennej geometrii ścianek, odlewany z modyfikowanego żeliwa. Zmieniono także system połączenia aluminiowej głowicy z blokiem silnika. Większa liczba śrub mocujących gwarantuje szczelność i większą sztywność jednostki
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego