Typ tekstu: Książka
Autor: Goban-Klas Tomasz
Tytuł: Media i komunikowanie masowe
Rok: 2000
rówieśnicy, nauczyciele, na korzystanie ze środków masowych. Czwarta zmienna dotyczy procesu przyswajania wartości kulturowych, przy czym wyróżniają się tu trzy jego rodzaje: modelowanie (tj. identyfikacja oraz świadome lub nieświadome naśladownictwo), wzmacnianie (przez nagrody i kary), interakcje społeczne (w ramach rodziny, grupy rówieśniczej itp.).
Wprowadzenie perspektywy socjalizacji nie zmienia istotnie dotychczasowej problematyki badawczej. Prowadzi jednak do innego grupowania wyników badań, stawiania innych pytań, udzielania nieco innych odpowiedzi. Przykładem może być tutaj problem kształtowania nastrojów społecznych, który jest całkowicie pomijany w tradycyjnych ujęciach oddziaływania środków masowych.
Jak dotychczas - w ramach studiów nad socjalizującą funkcją środków masowych - najwięcej materiałów zebrano na temat okresu dzieciństwa
rówieśnicy, nauczyciele, na korzystanie ze środków masowych. Czwarta zmienna dotyczy procesu przyswajania wartości kulturowych, przy czym wyróżniają się tu trzy jego rodzaje: modelowanie (tj. identyfikacja oraz świadome lub nieświadome naśladownictwo), wzmacnianie (przez nagrody i kary), interakcje społeczne (w ramach rodziny, grupy rówieśniczej itp.).<br>Wprowadzenie perspektywy socjalizacji nie zmienia istotnie dotychczasowej problematyki badawczej. Prowadzi jednak do innego grupowania wyników badań, stawiania innych pytań, udzielania nieco innych odpowiedzi. Przykładem może być tutaj problem kształtowania nastrojów społecznych, który jest całkowicie pomijany w tradycyjnych ujęciach oddziaływania środków masowych.<br>Jak dotychczas - w ramach studiów nad socjalizującą funkcją środków masowych - najwięcej materiałów zebrano na temat okresu dzieciństwa
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego