Typ tekstu: Książka
Autor: Ostrowicki Michał
Tytuł: Dzieło sztuki jako system
Rok: 1997
i tym
samym podtrzymać tezę o systemowej naturze dzieła sztuki.
Również przy opisie procesu twórczego konieczne będzie wprowadzenie
pojęcia sterowania, które najogólniej można nazwać takim rodzajem
wpływu na system, który zapewnia pożądaną jego budowę
wewnętrzną. Tworzenie dzieła sztuki przez artystę można traktować
jako sterowanie dziełem sztuki jako systemem, które umożliwia
"programowanie" (w pewnym zakresie), przewidywanie jego odbioru w
przyszłości. Zmiany te determinowane są przez artystę, który jest
twórcą całej struktury dzieła.
Ponadto, dzieło sztuki traktowane jest jako system sztuczny, celowy,
co oznacza, że jego struktura jest budowana zamysłem artysty w celu
uzyskania odpowiedniego kontaktu z odbiorcą, także jako system
adaptacyjny - tzn
i tym<br>samym podtrzymać tezę o systemowej naturze dzieła sztuki.<br> Również przy opisie procesu twórczego konieczne będzie wprowadzenie<br>pojęcia sterowania, które najogólniej można nazwać takim rodzajem<br>wpływu na system, który zapewnia pożądaną jego budowę<br>wewnętrzną. Tworzenie dzieła sztuki przez artystę można traktować <br>jako sterowanie dziełem sztuki jako systemem, które umożliwia<br>"programowanie" (w pewnym zakresie), przewidywanie jego odbioru w<br>przyszłości. Zmiany te determinowane są przez artystę, który jest<br>twórcą całej struktury dzieła.<br> Ponadto, dzieło sztuki traktowane jest jako system sztuczny, celowy,<br>co oznacza, że jego struktura jest budowana zamysłem artysty w celu<br>uzyskania odpowiedniego kontaktu z odbiorcą, także jako system<br>adaptacyjny - tzn
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego