Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Wprost
Nr: 0406
Miejsce wydania: Warszawa
Rok wydania: 2000
Rok powstania: 1998
skrzydła
Polska jest jednym z najbardziej obiecujących rynków lotniczych w Europie
W Niemczech zarejestrowanych jest około jedenastu tysięcy prywatnych samolotów. W Polsce lata niewiele ponad dwieście prywatnych maszyn, większość już dość starych. - Polski rynek lotniczy rośnie jednak w tempie ok. 40 proc. rocznie - szacuje Błażej Krupa, prezes Elf Polska. - Czas prosperity prywatnego lotnictwa w Polsce nadejdzie już niebawem - prognozuje Jacek Kita, prezes zarządu firmy Aerogryf ze Szczecina. Pierwszym polskim prywatnym samolotem była Wilga 104, zakupiona w 1985 r. przez Ryszarda Jańczyka. Do dziś stacjonuje ona na lotnisku w Modlinie, a jej właściciel prowadzi stację obsługi samolotów Air Service. Warunki do rozwoju
skrzydła &lt;/&gt;<br>Polska jest jednym z najbardziej obiecujących rynków lotniczych w Europie <br>W Niemczech zarejestrowanych jest około jedenastu tysięcy prywatnych samolotów. W Polsce lata niewiele ponad dwieście prywatnych maszyn, większość już dość starych. - Polski rynek lotniczy rośnie jednak w tempie ok. 40 proc. rocznie - szacuje Błażej Krupa, prezes Elf Polska. - Czas prosperity prywatnego lotnictwa w Polsce nadejdzie już niebawem - prognozuje Jacek Kita, prezes zarządu firmy Aerogryf ze Szczecina. Pierwszym polskim prywatnym samolotem była Wilga 104, zakupiona w 1985 r. przez Ryszarda Jańczyka. Do dziś stacjonuje ona na lotnisku w Modlinie, a jej właściciel prowadzi stację obsługi samolotów Air Service. Warunki do rozwoju
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego