Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 20
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 1980
rewolucjonistów polskich - s. 109) do późniejszych rozważań Marksa. Poglądy Mickiewicza na temat proletariatu przedstawiam dalej (s. 125 - 126); łączenie tych dwóch spraw w jedną jest kolejnym (siódmym już) nadużyciem.

8. Ósmym nadużyciem p. Stali jest dezinterpretacja moich poglądów na temat religii. "Recenzent" pomija fakt, że właśnie "Myśl romantyczna" polemizuje z prostackimi ujęciami tych spraw (jako przykład podałem osławiony "Spór o Mickiewicza" prof. Żółkiewskiego); usiłuje mnie także pouczyć, czym była religia (nieortodoksyjna) dla romantyków. Otóż czym była religia piszę sam w kilku miejscach na marginesie rozważań o Dembowskim (s. 199-200), Wrońskim (139) czy Mickiewiczu (113, 115-123) i pouczenie p. Stali
rewolucjonistów polskich - s. 109) do późniejszych rozważań Marksa. Poglądy Mickiewicza na temat proletariatu przedstawiam dalej (s. 125 - 126); łączenie tych dwóch spraw w jedną jest kolejnym (siódmym już) nadużyciem.<br><br>8. Ósmym nadużyciem p. Stali jest &lt;orig&gt;dezinterpretacja&lt;/&gt; moich poglądów na temat religii. "Recenzent" pomija fakt, że właśnie "Myśl romantyczna" polemizuje z prostackimi ujęciami tych spraw (jako przykład podałem osławiony "Spór o Mickiewicza" prof. Żółkiewskiego); usiłuje mnie także pouczyć, czym była religia (nieortodoksyjna) dla romantyków. Otóż czym była religia piszę sam w kilku miejscach na marginesie rozważań o Dembowskim (s. 199-200), Wrońskim (139) czy Mickiewiczu (113, 115-123) i pouczenie p. Stali
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego