Typ tekstu: Strona internetowa
Autor: Grzegorz Petka
Tytuł: strona o kolejach
Rok wydania: 2004
Rok powstania: 2005
7. EU07-545 (EP07-545) - ostatnia w serii EU07, o najwyższym numerze inwentarzowym i również przebudowana z ET41-116B.
8. SP47-001 - najszybsza polska lokomotywa spalinowa (Vmax=140 km/h). Obecnie już eksponat muzealny w skansenie w Kościerzynie. Ale za starych "dobrych" czasów pomalowanej w barwy narodowe, zdarzało się jej prowadzać pociągi z partyjnymi dygnitarzami i otaczającą ich świtą.
9. ET41-100 - swego czasu ta lokomotywa też była wykorzystywana do prowadzenia partyjnych pociągów z Warszawy na Śląsk i również ona była pomalowana w barwy biało-czerwone.
10. EU06-14 - pierwsza lokomotywa, której po kilku latach malowania czół na kolor żółty (celem
7. EU07-545 (EP07-545) - ostatnia w serii EU07, o najwyższym numerze inwentarzowym i również przebudowana z ET41-116B. <br>8. SP47-001 - najszybsza polska lokomotywa spalinowa (Vmax=140 km/h). Obecnie już eksponat muzealny w skansenie w Kościerzynie. Ale za starych "dobrych" czasów pomalowanej w barwy narodowe, zdarzało się jej prowadzać pociągi z partyjnymi dygnitarzami i otaczającą ich świtą. <br>9. ET41-100 - swego czasu ta lokomotywa też była wykorzystywana do prowadzenia partyjnych pociągów z Warszawy na Śląsk i również ona była pomalowana w barwy biało-czerwone. <br>10. EU06-14 - pierwsza lokomotywa, której po kilku latach malowania czół na kolor żółty (celem
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego