Typ tekstu: Prasa
Tytuł: Polityka
Nr: 39
Miejsce wydania: Warszawa
Rok: 2000
a Azją?

Zaskoczę panią i czytelników. Badaliśmy stereotypy płci w 27 różnych krajach, posługując się listą około 300 przymiotników, charakteryzujących różne ludzkie cechy. Okazało się, że stereotypy są uniwersalne - podobnie postrzegamy kobiety i mężczyzn na całym świecie. Cechami powszechnie przypisywanymi mężczyznom są: ambicja, agresywność, brak wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, przebojowość, racjonalne myślenie. Kobiety są postrzegane jako atrakcyjne, wrażliwe, uczuciowe, kierujące się emocjami, podporządkowane, przesądne. Ale pytani o ideał, o to, jacy oni sami chcieliby być, zarówno mężczyźni jak i kobiety wymieniają twarde przymiotniki opisujące męskość: chcą być silni, aktywni, mieć wpływ na innych. Tak deklaruje większość ludzi bez względu na
a Azją?<br><br>Zaskoczę panią i czytelników. Badaliśmy stereotypy płci w 27 różnych krajach, posługując się listą około 300 przymiotników, charakteryzujących różne ludzkie cechy. Okazało się, że stereotypy są uniwersalne - podobnie postrzegamy kobiety i mężczyzn na całym świecie. Cechami powszechnie przypisywanymi mężczyznom są: ambicja, agresywność, brak wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, przebojowość, racjonalne myślenie. Kobiety są postrzegane jako atrakcyjne, wrażliwe, uczuciowe, kierujące się emocjami, podporządkowane, przesądne. Ale pytani o ideał, o to, jacy oni sami chcieliby być, zarówno mężczyźni jak i kobiety wymieniają twarde przymiotniki opisujące męskość: chcą być silni, aktywni, mieć wpływ na innych. Tak deklaruje większość ludzi bez względu na
zgłoś uwagę
Przeglądaj słowniki
Przeglądaj Słownik języka polskiego
Przeglądaj Wielki słownik ortograficzny
Przeglądaj Słownik języka polskiego pod red. W. Doroszewskiego